103. سفر به همدان

برای تعطیلات نوروز تصمیم گرفتیم به همدان سفرکنیم، هفته اول که به دید و بازدید گذشت.

جمعه 8 فروردین من و مسعود به اتفاق مامان، سارا، احمد و غزل حرکت کردیم به سمت همدان.

جاده خوب و خلوت بود و در مسیر همدان بعد از ورودی چمران صبحانه خوردیم و به راه ادامه دادیم. ظهر بود که به علیصدر رسیدیم و برای ناهار در همون پارک تفریحی علیصدر جوجه آماده کردیم و تونستیم برای ساعت 4 با آشنا بازی احمد بلیط غار بگیریم.

از غار که بیرون اومدیم هوا تاریک بود و کنار همون پارک تفریحی یکی از خونه های سازمان گردشگری رو اجاره کردیم که خیلی خلیلی تمیز بود و به قول غزل دخترای خونه عمیییییق خانه تکانی کرده بودن.

صبح بعد از خوردن صبحانه به سمت همدان حرکت کردیم. با رسیدن به همدان از مجموعه موزه و آبشار گنج‏نامه که بسیار زیبا بود دیدن کردیم و بعد هم ناهار خوردیم. 

برنامه بعد ازظهر بسیار فشرده و با بازدید از هگمتانه شروع شد. نمی‏دونستیم لذت ببریم یا افسوس بخوریم برای این همه جلال و عظمت...

در مدت گشت زنی در هگمتانه ترانه وطنم با صدای سالار عقیلی هم پخش می‏شد، من و مسعود گریه مون گرفته بود. چاله های خالی هگمتانه و تاریخی که به تاراج رفته بود و در موزه‏های بزرگ دنیا به نمایش در اومده بود قلب آدم رو به درد می‏آورد.

بعد از هگمتانه آرامگاه بوعلی سینا و باباطاهر رو دیدیم و بعد هم زمان صرف شد برای پیداکردن جای خوب برای اقامت یک شبه در همدان که البته موفق بوذدیم و یه خونه خوب و تمیز با امکانات خوب اجاره کردیم،بعد از مستقر شدن ما بارون گرفت اونم چه بارونی.

صبح که از خواب بیدار شدیم وسایلو جمع کردیم و گنبدعلویان، شیر سنگی و برج طغرل رو هم دیدیم و حرکت به سمت تهران.

البته در مسیر از لا‏له‏جین که شهر سفال ایران بود گذشتیم و بعد از خوردن شام خونه باباینا و رسوندن مامان شب به خونه اومدیم.


ادامه مطلب

[ دوشنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۳، ۰۴:۴۰ ب.ظ ] [ sAnAz ]
[ ۰ ]

بخش نظرات اين مطلب
هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی