204. من خود به چشم خویشتن دیدم که جانم می‏رود

ای ساربان آهسته رو کارام جانم می‏رود              وان دل که با خود داشتم با دلستانم می‏رود.

در رفتن جان از بدن گویند هر نوعی سخن            من خود به چشم خویشتن دیدم که جانم می‏رود.

برف می‏بارد امروز، اما حتی سپیدی و سردی برف هم نمی‏تواند مرهمی بر دل داغ دیده‏ام باشد.

روزهای رفتن تو چه سخت می‏گذرد.

روزهای بی تو...
ناباورانه ترین حبر این روزهایم رفتن تو بود.
هنوز یک هفته هم از آخرین ملاقات ما نگذشته بود، هنوز عطر نفسهایت، سپیدی گیسوانت، شال به کمر بسته‏ات، طنین صدایت، مهربانی بی حدو حصرت برایم پویاست، چگونه رفتنت را باور کنم.

هنوز باور نمیکنم که نیستی. هنوزهم دلم نوازش دستان چروکیده‏ات را تمنا می‏کند.
نه من، 
کبوترهای پشت پنجره هم باور ندارند بی آشیانه و غذا شده‏اند و دستهای مهربان پیرزن سپیدموی که عزیز آنها هم شده بود حالا...

چطور رفتی...
عزیز! زیباترین نام روزهای زندگیم
کودکیم در آغوش تو
جوانی با عطر حضور تو 
وعروس شدنم هم با بدرقه تو بود
و حالا نمیدانم بی‏حضورت چه کنم.

چه عاشقانه بود مهربانیها و طرفداریهای گه گاه نابحقت ازمن. همیشه من بهترین نوه دنیا بودم و در سایه چتر حمایت تو.
حاجی بابا که رفت همه امیدم تو بودی.

تنها چیزی که این روزها آرامم میکند این است که همیشه عاشقانه دوست داشتم و تو هم دوستم داشتی.
همه میگویند خوب رفتی ...
اینطور رفتن سعادت میخواهد، آرام و بی نیاز 
اما دل من می‏سوزد برای مظلومیت رفتنت
حتی برای رفتنت هم نخواستی مبادا کسی را به زحمت بیاندازی
روزهای آخر حاجی بابا، همه دورش بودیم در بیمارستان، اما وعده دیدارمان با تو شب به شب بود و نوبتی و در لحظه پرکشیدن تنها.

وعده چهارشنبه هایم بی تو چه بی صفا شده است.
دلم تو را میخواهد، هنوز رفتنت را باور ندارم.
راستی همانطور شد که خواستی، شب پیش به معصومه گفته بودی دلت کربلا می‏خواهد و اربعین بود که به آغوش خاک برگشتی.

زیباترین خاطره‏ام میزبانی توست و روزی که مهمانم بودی.
بهترینهای زندگیم را از تو آموختم .
خوبیهایم باقیات و صالحات باشد برای تو به رسم همه آنچه به من آموختی.
خداحافظ ای آرام جانم...
دیدارمان به قیامت عزیز مهربانم.


ادامه مطلب

[ يكشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۴، ۰۲:۳۸ ب.ظ ] [ sAnAz ]
[ ۰ ]

بخش نظرات اين مطلب
هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی