246. تعطیلات نیمه شعبان 95

از قبل قرار گذاشتیم با توجه به تعطیلی جمعه مسعود و اینکه خریدهای خونه رو انجام داده بودیم و کارهای خونه تموم شده بود روز نیمه شعبان با هم باشیم البته تا بعداز ظهر.

چون برنامه سفر به روستای ... بهم خورد قرار شد شب بریم سینما.

مسعود اصرار داشت که تایم سینما دیر باشه چون قرار بود مریم جان و بچه ها بیان خونه مادر و مسعود دوست داشت تایم بیشتری با بچه ها باشه.

تا ساعت 8 خبری نشد و وقتی مسعود تماس گرفت فهمید که اونها هم بیرونن و شب دیرتر میان و بالاخره بعد از چند ساعتی بیکار نشستن توخونه زدیم بیرون.

البته قبلش اینترنتی بلیط سینما ایران و فیلم ابد و یک روز رو رزرو کردیم. وقتی رسیدیم جلو سینما خیلی زود بود و برای همین همون نزدیکی ها دل و جگر خوردیم و بعد هم تنقلاتی از داخل سینما خریدیم و رفتیم داخل برای دیدن فیلم.

فیلم با موضوع اجتماعی و درام بود اما من دوسش داشتم چون محتوا داشت. صبح روز بعد هم مطابق با قرار قبلی برای خرید از بازار به مناسبت سالگرد ازدواج روانه بازار شدیم و چون قرار بود درشکه سوار شیم منوپاد جان رو هم بردیم.

بازار تقریبا تعطیل بود نه درشکه ای و نه طلا فروشی، موندیم ناکام و در حین قدم زدن در خیابان های تاریخی تهران تصمیم گرفتیم بریم کاخ گلستان. مقابل ورودی برای جاهایی که قصد بازدید داشتیم بلیط نهیه کردیم و بعد هم ...

وای خدای من اینجا سراسر زیبایی بود به جرات میتونم بگم کاخ ناصرالدین شاه قاجار از تمام کاخ ها و باغ هایی که تو شیراز دیده بودم زیباتر بود. و اونقدر بزرگ و مجلل که شاید روزها برای خوب دیدنش به زمان نیاز بود. 

عمارت اصلی کاخ؛ شمس العماره، ساختمان بادگیر و موزه آبگینه رو بازدید کردیم و از فضای دل انگیز باغ حسابی لذت بردیم. مبل ها، میزها، ظروف، پرده ها و ... همه همه اونقدر مجلل و زیبا بود که دل می بردو من موکدا به مسعود یاداوری میکردم که دیگه از من برای خرید این چیزها ایراد نگیره چون زیبایی و تجملات ریشه در فرهنگ  ما داره وچیزی نیست که دست خودمون باشه نسل اندر نسل بهمون منقل شده.

به خونه که اومدیم حسابی خسته بودیم چون ساعتها راه رفته بودیم و بعد از یه خواب بهاره عالی من دوش گرفتم و آماده شدم برای رفتن به مولودی عمه. مولودی هم مثل همیشه عالی بود و اما بازهم جای خالی عزیز مهربان من یادآوری عکس های سال پیش و ...

ومن مثل همیشه دعا کردم برای سلامت و شادی همه عزیزانم و آرامش روح عزیز و بابابزگ مهربانم.



ادامه مطلب

[ يكشنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۵۲ ب.ظ ] [ sAnAz ]
[ ۰ ]

بخش نظرات اين مطلب
هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی